Accesul la fondurile europene a fost simplificat

Pentru cele mai afectate de criza economica State Membre ale Uniunii Europene se vor acorda mai rapid fonduri europene. Astfel platiile in avans vor creste pentru proiectele care creeaza locuri de munca. Uniunea Europeana dispune de sume totale de 347 milioane de euro pentru perioada 2007-2013. Acesti bani vor fi investiti in regiunile UE prin programul fondului european de dezvoltare regionala. Acesta va acordarea de ajutoare intreprinderilor mici si mijloci, investitii in infrastructura si sprijinirea activitatilor de cercetare si dezvoltare. Pentru a face fata crizei institutiile Uniunii europene au accelerat fluxul finantarii proiectelor din domeniul dezvoltarii regionale si simplificarea regulilor de implementare a fondurilor structurale. Se sustine cresterea volumului platilor din urmatoarele tari: Romania, Ungaria, Letonia, Lituania si Estonia deoarece aceste tari sau confruntat cu o scadere a PIB-ului. Aceste tari vor primi in 2010: 2% din fondul Social European si 4% din Fondul pentru coeziune.

Legea falimentului personal aprobata de Senat

Pic1
A fost aprobat in senat proiectul de lege cu referire la falimentul persoanelor fizice. Aprobarea a avut loc dupa ce s-a primit avizul de la Comisia Juridica. Proiectul de lege urmeaza acum sa fie trimis la analiza in Camera Deputatilor. Aceasta lege ar ajuta persoanele care au credite la banci si nu mai pot sa isi plateasca ratele fie pentru ca au fost concediati sau pentru ca le-a fost redus salariul. In acest caz aceste persoane pot sa-si declare falimentul personal in justitie. Proiectul a fost promovat in septembrie dar nu a fost adus pana acum pe ordinea de zi. Legea ar ajuta persoanele cu mari datorii la banci care nu isi mai pot plati ratele. Acestia intra astfel sub protectia tribunalului si nu mai pot fi executati silit timp de cativa ani, iar apartamentele ipotecate nu vor mai putea fi vandute la preturi foarte mici. Pentru persoanele care au suferit o diminuare de salariu trebuie recalculata dobanda astfel incat sa aiba venituri pentru cheltuielile de stricta necesitate. Perioada in care se deruleaza procedura de faliment este de cinci luni iar debitorul nu mai are acces la credite, achizitii in rate, leasing sau alta forma de creditare. Senatorul Iulian Urban initiatorul proiectului a precizat, dupa trecerea proiectului de lege de senat, ca debitorul trebuie sa prezinte la tribunal un plan de redresare prin care se angajeaza ca va plati trei sferturi din rata in fiecare luna. Daca falimentul este scuzabil persoana are acces din nou la credite si isi redobandeste statutul. Daca falimentul este considerat fraudulos persoana nu va mai putea accesa nici un credit pe o durata de la cinci pana la sapte ani. Conform datelor BNR de anul trecut numarul restantierilor s-a majorat cu peste 200.000 crescand de la 483.000 la 690.000. Intr-un top al creditelor neperformante publicat de "Financiarul" pe locul unu se afla BCR cu 13,1% din total portofoliu de 11 miliarde euro, pe locul doi se afla BRD, cu 10,5% dintr-un total de 8,3 miliarde euro credite, pe trei Bancpost, cu 12% credite neperformante, dintr-un portofoliu de 3,4 miliarde euro.
Achizitionarea unui calculator cu voucherul de 200 de euro

Hotararea Guvernamentala nr. 228/2010 a fost publicata in monitorul oficial al Romaniei in 29 martie 2010. Ea vine sa modifice si sa completeze Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.294/2004.

Conform acestei Hotarari Guvernamentale pentru elevii si studentii care provin din familii cu venituri reduse se acorda un voucher de 200 de euro pentru achizitionarea unui computer. Acesta este acordat in functie de situatia scolara. Elevii trebuie sa aiba medii mari si sa nu lipseasca nemotivat iar studentii trebuie sa aiba cel putin 50 de credite pe fiecare an universitar.

Departajarea tinerilor cu acelasi venit, care depun cererea pentru a beneficia de acest voucher se face in functie de media generala/calificativ si numarul de absente nemotivate din cursul anului scolar anterior depunerii acestei cereri in cazul elevilor. Pentru studenti departajarea se va face dupa numarul de credite obtinut, minimul fiind de 50 de credite in anul universitar anterior depunerii cererii.

Pana la aprobarea Hotararii Guvernamentale pentru acordarea voucher-ului trebuiau depuse, la secretariatul respectivei unitatii de invatamant urmatoarele documente: o copie dupa certificatul de nastere al elevului sau studentului, copii ale certificatelor de nastere ale membrilor familiei, o adeverinta din care sa rezulte calitatea de elev si adeverinte de venit ale parintilor.

Conform noii Hotarari de guvern nr. 228/2010, tinerii mai trebuie sa depuna:

o adeverinta eliberata de catre unitatea de invatamant din care sa rezulte media generala/calificativul din anul scolar anterior depunerii cererii pentru acordarea voucherului, pentru toti elevii, cu exceptia elevilor clasei I;

adeverinta eliberata de catre unitatea de invatamant din care sa rezulte numarul de absente nemotivate din anul scolar anterior depunerii cererii pentru voucher, pentru toti elevii, cu exceptia elevilor clasei I;

adeverinta eliberata de catre institutia de invatamant din care sa rezulte ca studentul a promovat minimum 50 de credite in anul universitar anterior depunerii cererii pentru acordarea voucher-ului, pentru toti studentii, cu exceptia studentilor din anul I.�

Pentru stabilirea venitului lunar brut pe membru de familie se va lua in calcul toate veniturile obtinute de membrii familiei in luna precedenta exceptatie facand:alocatia de stat, alocatia familiei complementare si alocatia de sustinere pentru familiile monoparentale, bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap, bursele de studii si bursele sociale precum si alte drepturi sociale care conform legii sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi si obligatii.

Potrivit acestor prevederi ale noului act normativ vor fi efectuate anchete sociale pentru verificarea veridicitatii declaratiilor de venit si a celor referitoare la bunurile familiei, in cazul elevilor care solicita acest sprijin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu