Cum sa cumperi o masina

Orice s-ar zice, o masina este mereu necesara, iar pentru a avea una, ai de cheltuit bani si, de cele mai multe ori, nervi. "Este un lux necesar", cum s-a spus de atatea ori, insa ne vine mereu in minte aceasta expresie� in special cand trebuie sa investim in masina.
Ce ar trebui sa facem ca sa reducem cat mai mult posibil problemele? Ce ar trebui sa facem cand nu ne mai intelegem cu autoturismul? Acesta este rostul articolului pe care voi il aveti acum in fata. Vom incerca astfel sa oferim cat mai multe amanunte atat celor care sunt interesati de a achizitiona o masina nou-nouta, cat si acelora care se gandesc la un eventual "second-hand"�

Cand iti e lumea mai draga, iti face probleme. Te uiti la vecinul, are masina noua. Te uiti la colegul de serviciu, are un autoturism cu mult mai bun decat al tau. Cand mergi la o intalnire de afaceri, iti vine sa intri in pamant cand ceilalti se uita cu ce ai venit. Mai mult, colac peste pupaza, in weekend te vor vizita doua familii pe care nu le-ai mai vazut de mult. Ce e de facut?

E timpul sa faci o schimbare cu viata ta. Una care cu siguranta sa te faca sa te simti altfel. Te-ai decis: ai nevoie de o alta masina. Dar ce fel? Nou-nouta, second-hand sau poate mai bine una inchiriata? Din start, cea de-a treia varianta iese din calcul, doar in caz ca ai bani foarte multi de cheltuit, in caz de necesitate si chiar daca inchriatul costa de "usuca", nu iti pasa.

Deci, cel mai probabil, ai de ales intre primele doua. Oricare din ele ar fi, urmatorul pas este sa te hotarasti ce marca vrei si de unde o iei. Pe scurt, trebuie sa afli tot ce trebuie sa stii despre achizitionarea unei masini. Din nou, oricare ar fi decizia, trebuie sa iti raspunzi tie insati la sapte intrebari:

Are masina utilitatea si comfortul dorit? Daca stii ce vrei, o masina de oras sau de cursa lunga, de marfa sau de persoane, sport sau de familie, atunci e nimic mai simplu. Nu uita insa sa te gandesti daca o vei folosi si in interes de serviciu ori daca exista sanse sa transporti diferite obiecte "bogate" in greutate.

Corespunde tehnic standardelor? Este vorba de siguranta, garantie, calitate, robustete si dotari (aer conditionat, airbag, etc). Culoarea e mai putin importanta, mai devreme sau mai tarziu te vei plictisi oricum de ea. Incearca sa poti primi acceptul pentru un drive-test.

Te incadrezi in bugetul total al familiei sau al tau personal? Cat ai de platit exact? Ai taxe vamale sau valoare reziduala de platit la expirarea contractului? In general, avem tendinta sa spunem: "Ce naiba, dau un ban dar face!" Asigura-te inca de la inceput ca banii "pusi" in noua masina reprezinta o investitie si nu doar un hatar. Daca o iei in rate sau in leasing (vezi mai jos), calculeaza-ti bugetul in functie de rata lunara, de asigurare (daca este sau nu inclusa in rata), precum si avansul complet. De aici se naste urmatoarele intrebari:

La cat estimezi ca vor ajunge intretinerea si service-ul ulterior? Cate service-uri sunt si unde sunt? Afla ce consum are, astfel incat sa poti estima la ce perioada de timp faci "plinul". Dupa cum stiti, cu cat mai mic e consumul, cu atat mai bine. Cat "scoti" daca iti vinzi actuala masina? Se merita diferenta? Are designul care ti se potriveste? Care este imaginea care promoveaza marca?

Ce se intampla daca inca nu esti decis sa cumperi una noua sau una "second-hand"? Haideti sa vedem� Parerile sunt, ca de obicei, impartite. Daca ai fi mecanic, ai lua una veche, ai repara-o, i-ai recunoaste toate chichitele, si totul ar merge cum se spune, "brici". O masina "second-hand" este mai ieftina, dar de obicei se plateste cash, nemaipunand la socoteala ca nu stii ce defecte are pana nu ti se intampla vreo nenorocire. Mai mult, nu stii daca este furata, cum destul de des a inceput sa se intample la noi.

De aceea, ceea ce recomandam este, in masura posibilitatilor, sa faceti un efort si sa va luati o masina noua. Avantajele acesteia este ca, pe langa faptul ca dotarile sunt perfecte, se poate cumpara in leasing sau prin credit la banca, situatie care, actual, a devenit mult mai usor de indeplinit. Acum se poate cumpara un autoturism nou cu 7990 euro cu un consum 5% si care poate fi achizitionat cu redevente lunare de 133 euro sau cu un avans 1616 euro. Dintre dotari standard mentionam aerul conditionat, servofrana, servodirectia, imobilizator electronic, airbaguri, abs etc.

Revenind la leasing, este bine sa va decideti in timp si sa va interesati ce e mai bine pentru voi: leasing financiar, leasing operational sau chiar pe persoana fizica. Nu trebuie sa aduceti garantii iar conditia minima de achizitionare pe persoana fizica este de a dovedi venituri nete de cel putin 2 ori rata. De exemplu, cu un salariu sau venituri demonstrate pe hartie de 270 euro se poate achizitiona cam orice autoturism. Pentru cei mai putin obisnuiti cu acesti termeni noi, la finalul articoulului va oferim in cateva randuri ceea ce inseamna exact aceste expresii in sistem bancar.

De asemenea, aveti oportunitatea de a face o schimbare a masinii vechi cu una noua doar prin plata unei diferente.

La leasing, masina dorita este achizitionata de o firma cu un avans, o redeventa lunara (rata) si o valoare reziduala (ultima rata de leasing) moment in care deveniti proprietarul masini.

La leasing financiar amortizarea autoturismului (a cheltuielilor) se face clasic in 5 ani;

Pentru leasing operational amortizarea se face lunar sub forma de chirie lunara.

Creditul reprezinta o suma care se ofera de banca pentru achizitionarea autoturismului dorit. Autoturismul este propritatea dumneavoastra inca de la inceput.

Un comentariu:

  1. Wow, very nice post it's all information is really helpful for all users. Thanks for sharing all the information.

    Cummins Intercooler Boots

    RăspundețiȘtergere